Hogyan (és miért) indítsak saját hírlevelet? 

A hírlevél eleinte nagyon elterjedt marketingeszköz volt, amit a közösségi oldalak virágzásának kezdetekor sokak szemében leértékelődött. Ahogy azonban egyre drágábban egyre kisebb elérést lehetett vásárolni a médiában, úgy tértek vissza sokan a hírlevélhez, mint megoldáshoz. Hiszen itt nincs köztes szervezet, csak én vagyok és a hűséges ügyfeleim. Sokan el sem hagyták a hírlevelezést, még a Facebook előretörésekor sem, és ők döntöttek jól.

Mielőtt arról döntünk, hogy mi is szeretnénk hírlevelet, először azt kell tudnunk, hogy miért akarunk hírlevelet írni. A “mert másoknak is van” és “hogy többet tudja eladni” nem jó válaszok, mert nem az ügyfélről, hanem magunkról szólnak. Steven Pressfield író, marketinges írt egy könyvet Nobody Wants to Read Your Sh*t címmel, arról, hogy az emberek alapvetően 

nem égnek a vágytól, hogy elolvassák, amit mi írunk. Sőt.

Ahhoz, hogy mégis akarják ezt, meg kell dolgoznunk. És igazából nekünk akarni kell valami jót írni. hogy ez az egész kapcsolat működjön.

A jó válasz tehát a kérdésre, hogy “miért akarunk hírlevelet írni?”, valahogy így hangzik: 

azért szeretnék hírlevelet írni, hogy rendszeresen megoszthassam az ügyfeleimmel azt a vágyam, hogy valamiképp még jobb legyen a kapcsolat közöttünk.

Hogyan?

Van már weboldalunk? Jó, mert az kelleni fog. Kevesen kezdenek el hírlevelezni weboldal nélkül, bár erre is láttunk példát (Török András hírlevélírónak ezen tevékenységéhez nem tartozik nyilvános médium például). Olyat is láttunk, amikor a weboldal egyetlen célja maga a hírlevélre való feliratkozás, egyáltalán semmi nem szerepel rajta, mint egy feliratkozó szövegmező és az adatkezelési tájékoztató.

Ezek kellenek a hírelvélhez a weboldalunkon:

1. Hírlevél küldő plugin, szoftver

Kezdőként érdemes a legnépszerűbbekből válogatni, így WordPress alatt a Sender, Newsletter, Jackmail, MailPoet, Mailster, Mailchimp jöhet szóba többek között. Egyáltalán nem kell, hogy ezért fizessünk: a legtöbb megoldás bizonyos méret alatt teljesen ingyenes, ingyenesen telepíthető, ingyenesen szerkeszthetünk vele adott sablonok alapján és ezeket testre szabva. A problémák már a több ezer, több tízezer email-cím esetén vannak, de erre most nem térnénk ki (erről lesz egy külön poszt).

2. Hírlevélre feliratkozó mező (a fenti általában be tudja ezt illeszteni a weboldalunkra, )

Ahhoz, hogy a látogatóink feliratkozzanak, találkozniuk is kell ezzel a lehetőséggel az oldalunkon. Ez általában egy szöveges rész (“iratkozz fel”), egy szövegmező, egy adatvédelmi szabályt elfogadó checkbox és egy Elküld gombból áll. A jó hír, hogy a fenti szoftverek 

3. Adatvédelmi szabályzat

A GDPR előírásai különösen szigorúak abban az esetben, ha a látogatóinktól kapott email-címeket tároljuk és kezeljük. Ezt a szabályzatot vagy egy szakértővel írassuk meg, vagy vegyünk igénybe erre szakosodott, sablonokból dolgozó online megoldásokat. A szabályzatot helyezzük el az oldalunkon, majd erre vonatkozóan tegyünk ki több helyre is linket (és fogadtassuk el a feliratkozásnál).

4. Közösség

Hatalmas különbségek vannak a jól működő hírlevelek és a rosszul működők között. Előbbieknél a megnyitási arány 20% is lehet, utóbbiaknál a 0,1% sem ritka. Nem az a lényeg, hogy minél több értéktelen email-címünk legyen, hanem hogy minél nagyobb arányban legyen érdeklődő, a kapcsolatot fenntartani akaró ügyfelünk, kéznyújtásnyira. A lényeg, hogy akarjunk közösséget kialakítani, ne számokként kezeljük a feliratkozókat.

5. Téma

Talán a legfontosabb, hogy tudjuk, miről szeretnénk írni. Nem elég a termékeinket újra és újra ajánlani a hírlevelekben, mert egy idő után olvasás nélkül fognak minket törölni. Ezek lehetnek:

Frissítések és hírek az üzletünkről

A személyesség mindig jó a hírlevélben. Legyünk közvetlenek, és osszuk meg a küzdelmeink eredményét.

Hasznos tippek és útmutatók

A termékünket és szolgáltatásunkat használni nem kézenfekvő? Segítsünk eligazodni. Kézenfekvő? Kapcsoljunk hozzá más megoldásokat, és kezeljük a vásárlóink problémáit komplexen.

Exkluzív ajánlatok és kedvezmények

Akik feliratkoztak, kapjanak valami tőled. Ezzel úgy érzik, megéri követni minket, egyúttal a közösséget is építhetjük a segítségével.

Webináriumok vagy rendezvények

Személyesen is találkozhatunk az ügyfeleiddel, vagy oktató anyagokat oszthatunk meg velük. Legyünk mi a területünk szakértői, és ismételjük meg rendszeresen ezt a felismerést.

Ügyfélreferenciák vagy sikertörténetek

Mutassuk meg, hogyan lesznek mások sikeresek a segítségünkkel. 

Ha mindezeket figyelembe vesszük, és lelkesedéssel írjuk a hírleveleket, akkor az erre fordított idő hosszú távon sokkal jobban megtérülhet, mint például ha a közösségi oldalakon igyekeznénk szoros kapcsolatot tartani.

2024.02.22.

Kérdése van? Hivjon minket bizalommal!

A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk, hogy válaszoljunk kérdéseire és tanácsot adjunk szolgáltatásainkhoz.

+36 20 340 3333

Elérhetőségeink

ZeroTime Services
2013 Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4
[email protected]
Adószám: 23386031-2-13
B.sz.: 11600006-00000000-48694782
EU Adószám: HU23386031
Cégjegyzék szám: 13-09-147733

Hibabejelentés

E-mail: [email protected]
Web: Hibajegy nyitása
Telefon: +36 20 340 3333

Adatközpont

Szervereink a Drávanet adatközpontjaiban kerültek elhelyezésre.
Adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételhez használható címek:
Budapest 1132, Victor Hugo utca 18-22.
Budapest 1138, Váci út 188.