Mi a különbség 99.9% és 99.99%-os rendelkezésre állás között (és mennyit ér meg ez nekünk?)

A hosztingszolgáltatók egyik legfontosabb minőségi mérőszáma az uptime idő, vagyis az, hogy az év 365 napjából összesen mennyi időben garantálják, hogy az oldalunk, appunk, wepshopunk elérhető lesz. 

Alapvetően az egyes rendelkezésre állási sávok az alábbi állásidőket eredményezik:

Kevesebb, mint 90%  – állásidő évi 36 nap

90 - 95% – állásidő évi 438 - 876 óra

95 - 99% – állásidő évi 88 - 438 óra

99.1 - 99.9% – állásidő évi 8,8 - 88 óra

99.99% – állásidő évi kb. 50 perc

99.999% – állásidő évi kb. 5 perc

Az utolsó kettőt szokás „négy kilencesnek” és „öt kilencesnek” is nevezni, és míg a lista elején rémisztő állásidőket látunk (kinek oké manapság, hogy 36 napot áll a weboldala?), addig a lista végén már elég kis különbségeket látunk. Hiszen akármennyire redundáns rendszereket építünk be, akármennyire is jó a hűtésünk, vagy osztjuk meg a terhelést, egyszerűen mindig előfordul egy váratlan meghibásodás. Azonnal reagálunk, de képzeljük el, mire elég ilyenkor 5 perc? Ha egyszer van gond, akkor sok mindenre, de ha kétszer? Akkor problémánként már csak 2,5 percünk van helyreállítani a rendet.

Éppen ezért az öt kilencest meg is kell fizetni. Azoknak éri csak meg, akiknek évente 45 percnyi állás megspórolása igenis meglátszik az év végi eredményen. Olyan hatalmas webshopok, amik ennyi idő alatt nagy forgalmat generálnak, olyan alkalmazások, amik felhasználóinak tökéletes és állandó élményt kínálnak. 

Korábban már, egy másik posztunkban mutattuk ezt a görbét:

Ha az X tengely a költség, Y pedig az adott árért kapott minőség felhasználóink számára érezhető hatása, akkor láthatjuk, hogy egységnyi befektetett pénzzel egyre kevesebb hatást érünk el. Valójában nekünk kell tudni, hogy van-e egy elvárt szint, ami alá nem megyünk, és ezért hajlandóak vagyunk sokat fizetni, vagy keresünk egy olyan, számunkra ideális megoldást, amivel a felhasználóink és a pénztárcánk is elégedett lesz.

A ZTS több ügyfelének (pl. Szállás.hu) kínál nagy rendelkezésre állást és több telephelyes, megosztott működést a maximális biztonság érdekében. De ugyanaz a rendszer, ami a nagy ügyfeleinket ellátja, otthont kínál a legkisebb weboldalaknak is, hogy kedvezőbb áron kapjanak meg olyan minőséget, ami sok helyen csak a nagyoknak jár.

2024.01.31.

Kérdése van? Hivjon minket bizalommal!

A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk, hogy válaszoljunk kérdéseire és tanácsot adjunk szolgáltatásainkhoz.

+36 20 340 3333

Elérhetőségeink

ZeroTime Services
2013 Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4
[email protected]
Adószám: 23386031-2-13
B.sz.: 11600006-00000000-48694782
EU Adószám: HU23386031
Cégjegyzék szám: 13-09-147733

Hibabejelentés

E-mail: [email protected]
Web: Hibajegy nyitása
Telefon: +36 20 340 3333

Adatközpont

Szervereink a Drávanet adatközpontjaiban kerültek elhelyezésre.
Adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételhez használható címek:
Budapest 1132, Victor Hugo utca 18-22.
Budapest 1138, Váci út 188.